آرین طب, مقالات

استفاده از دستگاه قند خون

دستگاه تست قند خون خانگی | خرید لوازم پزشکی | فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی آرین طب

اندازه گیری روزانه قند خون برای بیماران مبتلا به دیابت، امری ملال آور است؛ ایشان به منظور انجام این کار، می بایست که در هر روز چند مرتبه به انگشت خود سوزن زده و یک قطره از خون خود را داخل نوار شیاردار پلاستیکی و این نوار را وارد دستگاه تست قند خون (یک وسیله دستی که میزان قند خون را اندازه گیری کرده و با شما می گوید که میزان آن کم، زیاد و یا نرمال است) کنند. در این مقاله به بررسی علت استفاده از دستگاه قند خون خانگی می پردازیم. برای خرید انواع لوازم پزشکی ، به فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی آرین طب مراجعه کنید.

علت استفاده از دستگاه قند خون خانگی

پانکراس (یا لوزالمعده) موظف است که با ترشح گلوکاگون و انسولین، میزان قند خون را در حد استاندارد، (رقمی در حدود ۱۰۰ میلی گرم در هر یک دهم لیتر خون) نگاه دارد. بیماران دیابتی، به دلیل اینکه پانکراس آن ها ادر به انجم وظایف خود نبوده و یا بدن توانایی استفاده از هورمون هایی که پانکراس ترشح می کند را ندارد؛ مجبورند که در هر روز، خود، این کار ناراحت کننده را انجام دهند. این کار به آنان می گوید که آیا وقت تزریق انسولین و یا خوردن یک وعده غذایی هست یا نه.

در اینجا دستگاه تست قند خون (گلیکومتر) وارد عمل می شود. گلیکومترهای امروزی، از نوارهای تست حاوی آنزیمی حساس به گلوکوز، به نام گلوکوز اکسیداز است. سپس با وارد کردن این نوار در دستگاه، نوار و محتویات آن با یک الکترود در داخل دستگاه، تماس پیدا می کنند. جریان حاصل از واکنش گلوکوز، یک سیگنال الکتریکی تولید می کند که بسته به شدت این سیگنال، مانیتور یک عدد را نشان می دهد؛ بدین ترتیب که هرچه میزان قند موجود در خون بیشتر باشد، عدد نمایش داده شده بزرگتر است.

اندازه گیری مرتب قند خون

اندازه گیری منظم قند خون، نقش موثری در روند درمان دیابت دارد، اما لازم است توجه داشته باشید که از دستگاه های تست قند خون دقیق استفاده نماییم. مشکل این بیماری این است که در خلال آن، قند خون به میزان چشمگیری افزایش می یابد؛ این افزایش قند خون، خود می تواند منجر به بیماری های ثانویه ای از قبیل ناراحتی های قلبی، از دست دادن بینایی، از دست دادن عضوی از بدن و یا از کار افتادن کلیه ها بشود.

در حال حاضر، محققان مشغول طراحی نسل جدیدی از دستگاه های تست قند خون هستند که دارای جوهری حساس به گلوکوز می باشند که این جوهر به زیر پوست تزریق شده و در آن ناحیه یک تتو ایجاد می کند و پس از آن، هرگاه بیمار مایل به اندازه گیری فشار خون خود بود؛ با قرار دادن این تتو در مقابل اشعه مادون قرمز، میزانقند موجود در خون خود را مشاهده کند. خبر خوب این است که بیماران خلاق می توانند طرح دلخواه خود را طراحی کنند.

نام این نسل جدید از گلیکومترها استرانو بوده و استرانو ها در حال گذراندن آزمایش خود بر روی حیوانات می باشند و طراحان آن امیدوارند که تا سال آینده آن را روانه بازار کنند.

برای خرید انواع تجهیزات پزشکی با فروشگاه اینترنتی آرین طب همراه باشید. آرین طب مرجع خرید انواع تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه قند خون، دستگاه فشار سنج، انواع تجهیزات بیمارستانی و درمانگاهی، کالاهای پزشکی خانگی وشخصی و …

برای خرید انواع لوازم پزشکی به فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی آرین طب مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code