مقالات

انواع تجهیزات درمانگاهی

انواع تجهیزات درمانگاهی - لوازم پزشکی

تجهیزات پزشکی و درمانگاهی از جمله تجهیزاتی هستند که بدون وجود آنها جان بسیاری از بیماران به خطر خواهد افتاد و برای همین است که اهمیت زیادی در علم پزشکی دارند. این تجهیزات پزشکی ممکن است برای معاینه، تشخیص و یا درمان بیماری ها مورد استفاده قرار گیرند و شاید خود شما هم تا به حال شاهد استفاده از بسیاری از آنها بوده اید. ما در این متن قصد داریم تا به معرفی این تجهیزات بپردازیم و شما را با دسته بندی های مختلف آنها و کاربردی که هر یک دارند بیشتر آشنا کنیم. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع تجهیزات درمانگاهی ، پزشکی و بیمارستانی با کارشناسان فروش ما در فروشگاه لوازم پزشکی و تجهیزات بیمارستانی آرین طب تماس حاصل فرمایید.

انواع تجهیزات درمانگاهی

لوازم و انواع تجهیزات درمانگاهی به وسایل و ابزارهایی گفته می شود که پزشک با استفاده از آنها امور مربوط به کار درمان را انجام می دهد. این وسایل شامل ابزارهای تشخیصی مثل دماسنج و دستگاه فشارسنج، تجهیزات پوششی مثل گان و روپوش ها و وسایل یکبار مصرف پزشکی مثل انواع دستکش و ماسک می باشد.

لوازم یکبار مصرف پزشکی به لوازمی اطلاق می شود که برای نگهداری افراد بیمار در بیمارستان و منزل ضروری است تا از روز عفونت و بیماری به سایر افراد که با بیمار یا محیط بیمارستان و درمانگاه در ارتباط هستند جلوگیری شود.

تجهیزات درمانگاهی تشخیصی هر نوع تجهیزات یا ابزاری است که در تشخیص وضعیت بیمار در بیمارستان استفاده می شود. براساس علائم شرح داده شده توسط بیمار، پزشک با استفاده از تجهیزات مناسب برای ارزیابی وضعیت بیمار را انجام می دهد و با این ابزار به دنبال هرگونه ناهنجاری در اندام های آسیب دیده یا قسمت هایی از بدن است که باعث بروز علائم می شود، می گردد.

دستگاه های تصویربرداری پزشکی :

تصویربرداری پزشکی نوعی فناوری است که برای ایجاد یک تصویر از فضای داخلی بدن انسان استفاده می شود.

تصویر تولید شده توسط دستگاه های تصویربرداری برای آنالیز بالینی و بررسی مشکلات پزشکی استفاده می شود. بسیاری از تجهیزات تصویربرداری پزشکی ، مانند رادیوگرافی (دستگاه اشعه ایکس) ، توموگرافی کامپیوتری (سی تی اسکن) ، تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی (اسکن MRI) ، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی وجود دارد که کاربرد آنها با یکدیگر متفاوت است.

لوازم پزشکی بادوام (DME) :

DME عمدتاً برای مراقبت و استفاده بیمار در منزل تهیه می شوند. این تجهیزات باید توسط پزشک معالج و به منظور اهداف پزشکی و درمانی تجویز شوند. برای مدت طولانی قابل استفاده هستند و می توانند در بیمارستان یا خانه برای مراقبت از بیمار استفاده شوند.

انواع مختلفی از لوازم پزشکی با دوام شامل موارد زیر است :

صندلی چرخدار یا صندلی چرخدار برقی، تخت بیمارستان و تخت معاینه، واکرها ، عصا و یا هر نوع تجهیزات کمکی برای تحرک، تجهیزات کششی، تشک فشار، پمپ های انسولین، بالابرهای بیمار، دستگاه های کلیه، مخازن اکسیژن ثابت یا قابل حمل، ونتیلاتورهای کنسانتره اکسیژن. اصطلاح دوام از این واقعیت ناشی می شود که این نوع تجهیزات از نظر کیفیت آزمایش شده و مورد تایید قرار گرفته اند.

تجهیزات پزشکی در حوزه درمان :

تجهیزات درمانی، وسیله پزشکی یا ابزاری است که برای معالجه یک بیماری خاص طراحی شده است. این تجهیزات با استفاده از فناوری های نوین به منظور رفع هرگونه ناهنجاری ها برای بازگرداندن عملکرد در اندام ها یا بافت های آسیب دیده در بدن ساخته می شوند.

انواع مختلفی از تجهیزات درمانی را در زیر بررسی می کنیم :

پمپ های تزریق : این نوع تجهیزات درمانی در بیمارستان استفاده می شود. این پمپ ها برای تزریق دارو و سایر مایعات با یک دبی مشخص به سیستم گردش خون بیمار طراحی شده است.

این دستگاه به صورت داخل وریدی استفاده می شود اما می تواند تزریق های اپیدورال یا شریانی را نیز انجام دهد. استفاده از این دستگاه آسان و مطمئن است زیرا در مدت زمان معینی مقدار مایعات کنترل شده را به سیستم گردش خون بیمار تزریق می کند.

دستگاههای جراحی LASIK : استفاده از فناوری LASIK در درجه اول برای معالجه بیماری های چشم مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از تجهیزات پزشکی برای بیمارانی که از نزدیک بینی ، هایپروپی و آستیگماتیسم رنج می برند طراحی شده است.

قیمت و خرید تجهیزات پزشکی و بیمارستانی:

انواع تجهیزات درمانگاهی در فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی،تجهیزات درمانگاهی و تجهیزات بیمارستانی آرین طب  نمایندگی رسمی فروش تجهیزات طبی در کرج میباشد، موجود است . جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع تجهیزات پزشکی و بیمارستانی با فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی آرین طب  تماس بگیرید.

تلفن ها : ۰۲۶۳۲۲۶۴۸۲۴ ۰۲۶۳۲۲۶۴۸۲۶ ۰۲۶۳۲۲۶۴۸۲۹
همراه: ۰۹۰۵۸۰۲۴۷۴۶

واتساپ: ۰۹۰۵۸۰۲۴۷۴۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code