مقالات

تخت بیمار بیمارستانی

تخت بیمارستانی مکانیکی - تخت بیمار سه شکن

تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی تختی است که جهت رفاه حال بیماران طراحی و ساخته می گردد. اگرچه نام آن بیمارستانی است اما امروزه بسیاری آنرا برای استفاده بیماران و عزیزان خود در منازل استفاده می کنند. با تغییر موقعیت بیمار، امکان تغذیه و جابجایی وی به راحتی فراهم خواهد شد و در صورت استفاده از تخت بیمارستانی لگن دار مشکلات مربوط به دفع بیمار هم کمتر خواهد شد.فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی آرین طب، ارائه دهنده انواع لوازم پزشکی و تجهیزات بیمارستانی با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت میباشد. برای خرید و اطلاع از قیمت تخت بیمار بیمارستانی سه شکن مکانیکی و دستی و انواع تجهیزات بیمارستانی ، به آیکون قیمت و خرید مراجعه کرده و یا با کارشناسان فروش ما در فروشگاه اینترنتی آرین طب تماس حاصل فرمایید.

تکامل و پیشرفت تخت بیمارستانی

اگر بخواهیم تاریخچه تخت بیمارستانی را توضیح دهیم می بایست به اولین استفاده از آن اشاره کنیم. اولین باری که از تخت با ریل جانبی استفاده شد، بین سالهای ۱۸۱۵ تا ۱۸۲۵ در بریتانیا بود. این تخت ها به عنوان تخت های حمل بیمار مورد استفاده قرار گرفته و تنها شامل دو میله آهنی موازی بوده که توسط یک پارچه زخیم برزنتی که به عنوان جایگاه حمل بیمار تعبیه گردیده بوده به یکدیگر متصل گردیده بودند. اما چندی بعد در سال ۱۹۰۹ تخت بیمارستانی شکن دار توسط فردی به نام ویلیس دو گچ اختراع گردید. این تخت ها دارای حالات متفاوت بوده و به سرعت از محبوبیت زیادی برخوردار گردیدند. امروزه انواع مختلفی از تخت های بیمارستان وجود دارد که نسبت به وضعیت جسمانی بیمار انتخاب گردیده و استفاده می شوند.

ویژگی های تخت بیمار

  • تخت های بیمارستانی باید دارای ریل ها و حفاظ های کنار تخت با قابلیت باز و بسته شدن باشند تا بتوانند از بیماران محافظت نماید.
  • ارتفاع آن ها باید قابل تنظیم باشد.
  • تخت های بیمارستانی در مقایسه با سایر تخت های معمولی از ابعاد بزرگتری برخوردار بوده که این امر می تواند در ایجاد حس رضایت بیمار تاثیر زیادی داشته باشد.
  • علاوه بر آن تخت های بیمارستانی دارای قابلیت نصب سایر تجهیزات مورد نیاز می باشند.
  • جنس بدنه تخت های بیمارستانی به گونه ای است که قابل شستشو و ضد عفونی نیز می باشند تا از انباشته شدن میکروب ها و انتقال بیماری از یک بیمار به بیمار دیگر جلوگیری نمایند.
  • در زیر پایه های این تخت ها چرخ هایی نصب گردیده که موجب جا به جایی آسان در سطوح مختلف می گردند.

انواع تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی مکانیکی

تخت بیمارستانی مکانیکی از ساده ترین نوع تخت های بیمارستانی هستند. برای تنظیم ارتفاع و سر و پای تخت می بایست به صورت دستی و بوسیله اهرم عمل کرد.

تخت بیمارستانی الکترونیکی

در این تخت ها تنظیم ارتفاع کلی تخت به همراه تنظیمات سر و پای تخت به صورت اتوماتیک انجام می گیرد.

انواع تخت بیمارستانی برقی

تخت های بیمارستانی برقی  بر این اساس که زاویه تخت از چند قسمت تغییر می کند یا اصطلاحا شکسته می شود به سه نوع تقسیم می شوند. حالتهای ایجاد شده برای بیمار و راحتی بیمار با افزایش تعداد شکن ها افزایش می یابند.

تخت بیمارستانی تک شکن : در این تخت ها فقط زاویه سر تغییر می کند.

تخت بیمارستانی دو شکن :در این تخت ها قسمت سر و پای تخت تغییر زاویه می دهند.

تخت بیمارستانی سه شکن :بهترین نوع تخت های بیمارستانی هستند و علاوه بر سر و پای تخت یک قسمت متحرک دیگر در مابین این دو قرار دارد.

مشخصه های مهم تخت بیمارستانی

از جمله مشخصه های مهم تخت بیمارستانی، امنیت تخت بیمارستانی، تعداد شکن مورد نیاز در تخت بیمارستانی شکن دار جهت راحتی استفاده بیماران، استقامت تخت بیمار برای تحمل وزنهای مختلف و همین طور کارایی تخت بیمارستانی برقی می باشد که در تجهیزات پزشکی آرین طب این موارد به طور کامل در نظر گرفته می شود.

یک تخت بیمارستانی مرغوب دارای مشخصات زیر است:

سطح بستری آن در هر سه صورت یک، دو و یا سه شکن از جنس ABS با قابلیت شستشو و ضد عفونی می باشد. قسمت بالای تخت یا سرتختی تخت بیمار دارای تنوع رنگ، قابلیت نصب انواع بدساید، پوشش رنگ الکترواستاتیک، مجهز به ضربه گیر و پایه سرم، مجهز به دستگیره هایی در بالا و پایین، امکان نصب مانکی بار و وسایل ارتوپدی می باشد.

قابلیت های تخت بیمارستانی

تخت های بیمارستانی دارای قابلیت هایی چون تغییر موقعیت بالا تنه و پایین تنه که در تخت برقی به صورت الکتریکی جابجا می شود، یا وجود ریل های جانبی که می تواند به صورت مکانیکی یا اتوماتیک جابجا شوند و همچنین چرخ های قفل شونده و سایر تجهیزات متداول می باشد.

قیمت و خرید تخت بیمارستانی و تجهیزات بیمارستانی و لوازم پزشکی:

تخت بیمار بیمارستانی سه شکن مکانیکی و دستی در فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی،تجهیزات درمانگاهی و تجهیزات بیمارستانی آرین طب نمایندگی رسمی فروش تجهیزات طبی در کرج میباشد، موجود است . جهت استعلام قیمت و خرید تخت بیمار بیمارستانی و تخت بیمارستانی مکانیکی و دستی با فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی آرین طب  تماس بگیرید.

تلفن ها : ۰۲۶۳۲۲۶۴۸۲۴ ۰۲۶۳۲۲۶۴۸۲۶ ۰۲۶۳۲۲۶۴۸۲۹
همراه: ۰۹۰۵۸۰۲۴۷۴۶

واتساپ: ۰۹۰۵۸۰۲۴۷۴۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code