مقالات

تخت معاینه ی پزشکی

تخت معاینه ی پزشکی - تجهیزات بیمارستانی

مطمئنا تاکنون با تخت معاینه آشنایی داشته اید. زیرا این نوع تخت بیمارستانی همانطور که از اسمشان پیداست کاربرد اصلی ای که دارند در مطب ها و مراکز درمانی برای معاینه ی اولیه بیمار و تشخیص اولیه به کار می روند. و یا ممکن است حتی به عنوان تخت انتظار در اورژانس ها از این تخت استفاده شود. در کنار روند درمان بیماری، علاوه به فکر به دست آوردن سلامتی بیماران هستند. باید به راحتی و حفظ رضایت مراجعه کنندگان هم توجه کنند. یکی از پر استفاده ترین تخت های بیمارستانی، تخت های مخصوص معاینه بیمار می باشد. تخت معاینه بیمار به تخت معاینه پزشک نیز معروف می باشد.ما در این متن قصد داریم تا به معرفی تخت معاینه ی پزشکی بپردازیم برای خرید و اطلاع از قیمت انواع تجهیزات پزشکی و کالای زیبایی در کرج  با کارشناسان فروش ما در فروشگاه لوازم پزشکی و تجهیزات بیمارستانی آرین طب تماس حاصل فرمایید.

انواع تخت معاینه ی پزشکی

همان طور که اشاره شد، از تخت معاینه در لوازم پزشکی استفاده شده که به همین خاطر، انواع متنوع این وسیله برای نیاز های مختلف نیز تولید شده است. از بین انواع مختلف تخت معاینه، می توان به موارد زیر که مهم ترین ها می باشند اشاره کرد :

  • تخت پایه تاشو
  • تخت پایه ثابت زیر سر ثابت
  •  تخت پایه لوله ای زیر سر ثابت
  • تخت پایه ثابت زیر سر متحرک
  • تخت پایه ثابت کابین دار زیر سر متحرک
  • تخت های معاینه برقی
  • تخت زیر سر متحرک پایه کشودار
  • تخت پایه هلالی

هر کدام از این موارد برای مقصود خاصی طراحی شده که شما می بایست بر اساس نوع استفاده خود دست به انتخاب بهترین گزینه ممکن بزنید.در ادامه به بررسی برخی از پرفروش ترین مدل های تخت معاینه خواهیم پرداخت :

تخت معاینه پایه ثابت

ساده ترین نوع تخت معاینه و بهترین تخت معاینه برای مراکز تزریقات، تخت معاینه پایه ثابت بوده که در کنار قیمت مناسب و به صرفه، از کیفیت خوبی نیز برخوردار است. همان طور که مشخص است، این نوع تخت، قابلیت ویژه ای نداشته و به دلیل سادگی آن، اکثرا از آنها در مراکز تزریقاتی استفاده می شود. وزن خود این تخت حدود ۲۵ کیلوگرم بوده که در مقایسه با سایر محصولات این حوزه، متوجه می شویم که از وزن متناسبی نیز برخوردار می باشد. از طرفی، این نوع تخت توانایی تحمل وزن تا حداکثر ۱۲۰ کیلوگرم را نیز دارد.

تخت معاینه پایه متحرک

مدل بعدی که مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته است، تخت معاینه پایه متحرک می باشد. در این نوع از تخت های معاینه، شاهد پایه های متحرک و تاشو هستیم که می توانید در صورت نیاز آنها را جمع کرده تا فضای بسیار کمتری را اشغال کنند. از ویژگی ها قابل توجه این مدل می توان به وزن بسیار کم آن اشاره کرد که حدود ۱۸ کیلوگرم بوده و همین اتفاق، حمل و نقل آن را بسیار ساده تر خواهد کرد.

تخت معاینه لوکس

اگر تمایل به خرید یک تخت معاینه گران تر و با کیفیت تر هستید، نوعی از تخت معاینه لوکس وجود داشته که می توانند انتخاب مناسبی باشند. این نوع تختها، قابلیت تحمل وزن تا ۱۵۰ کیلوگرم را داشته و همچنین، در رویه ی آنها از ام دی اف، فوم تزریقی و همچنین چرم مصنوعی نیز استفاده شده است. لازم به ذکر است که پایه ی آن به وسیله یک پیچ قابل تنظیم بوده و می توانید بر اساس نیاز خود آن را تنظیم کنید.

تخت معاینه کشودار

یکی دیگر از مدل ها بسیار پرطرفدار در این حوزه، تخت معاینه کشودار بوده که علاوه بر قابلیت تنظیم سایز زیر سر، دارای کشو ها مختلفی بوده که میتوانید وسایل مورد نیاز بیمار و یا وسایل پزشکی مرتبط را در آن قرار دهید. با توجه به اینکه در این مدل ها از ۲ عدد کشو استفاده شده، وزن تقریبی آن به حدود ۴۵ کیلوگرم رسیده که نسبت به باقی مدل های موجود در بازار اندکی سنگین تر به نظر می رسد. همچنین، گفتنی است که قابلیت تحمل وزن تا ۱۵۰ کیلوگرم را نیز دارد.

تخت معاینه مناسب مطب

برای مطب، از تخت معاینه های مختلفی استفاده شده که شما می توانید بر اساس نوع کاربری و کاربرد خود، بهترین نوع ممکن را انتخاب کنید. بنابراین بهترین تخت معاینه مناسب مطب، برای هر شخص متفاوت می باشد. برای مثال، در صورتی که قرار است در مطب، خدمات مربوط به تزریقات انجام شود، می توانید از تخت معاینه های پایه ثابت و عادی استفاده کنید. اما اگر این احتمال وجود دارد که بیمار مدت نسبتا زیادی را برروی تخت معاینه سپری کند، بهتر آن است که از محصولات راحت تر و لوکس تری استفاده کنید. در نهایت، این خود شما هستید که می توانید نسبت به انتخاب نوع تخت معاینه، تصمیم گیری درستی داشته باشید.

کارایی تخت معاینه

به طور کلی و عمده، از این نوع تخت ها برای ویزیت و معاینه ی دقیق تر بیمار استفاده می شود. اما، با توجه به شرایط موجود، ممکن است از آنها در سالن ها ماساژ، آرایشگاه ها و مراکز تزریقات نیز استفاده شود. به همین خاطر، پیش از هر گونه بررسی، می بایست نوع و مکان استفاده خود از تخت معاینه را به طور دقیق مشخص کرده و پس از آن به بررسی انواع مختلف آن بپردازید.

اجزای تخت معاینه

سه مورد اصلی در مورد تخت معاینه، پایه، زیره و رویه ی آن بوده که در مدل های مختلف آن به شکل متنوعی به کار رفته اند. برای مثال، در مورد پایه، این نوع تخت ها به دو نوع پایه ثابت و متحرک تبدیل شده که هر کدام دارای مزیت ها و معایب خاص خود می باشند.
از طرفی، استحکام تخت به زیره های آن بستگی داشته و در صورت انتخاب یک تخت معاینه با زیره فلزی، تا مدت ها نگران شکستگی آن نخواهید بود. در نهایت، رویه ی تخت بوده که می بایست برای راحتی بیشتر بیماران، به صورت کاملا نرم و راحت طراحی شده تا در حین انجام امور پزشکی دچار مشکل و ناراحتی نشوند.

قیمت و خرید تخت معاینه ی پزشکی و تجهیزات بیمارستانی در کرج

خرید تخت معاینه ی پزشکی در کرج در فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی،تجهیزات درمانگاهی و تجهیزات بیمارستانی آرین طب  نمایندگی رسمی فروش تجهیزات طبی در کرج میباشد، موجود است . جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع تجهیزات پزشکی و بیمارستانی با فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی آرین طب  تماس بگیرید.

تلفن ها : ۰۲۶۳۲۲۶۴۸۲۴ ۰۲۶۳۲۲۶۴۸۲۶ ۰۲۶۳۲۲۶۴۸۲۹
همراه: ۰۹۰۵۸۰۲۴۷۴۶

واتساپ: ۰۹۰۵۸۰۲۴۷۴۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code