مقالات

کاربرد های گوشی پزشکی

گوشی پزشکی - تجهیزات بیمارستانی

گوشی پزشکی یکی از کاربردی ترین تجهیزات پزشکی است که از گذشته تا کنون تغییرات زیادی نداشته است. در واقع با آمدن گوشی پزشکی دیجیتال، همچنان گوشی های ضربان سنج کلاسیک مورد استفاده اکثر پزشکان و متخصصان است. فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی آرین طب، ارائه دهنده انواع محصولات پزشکی با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت میباشد. در ادامه ویژگی تب سنج لیزری می پردازیم و برای خرید و اطلاع از قیمت گوشی پزشکی و انواع تجهیزات بیمارستانی و کالای پزشکی ، به آیکون قیمت و خرید مراجعه کرده و یا با کارشناسان فروش ما در فروشگاه اینترنتی آرین طب تماس حاصل فرمایید.

کاربرد های گوشی پزشکی

تعدادی از کاربردهای گوشی پزشکی به شرح زیر است:

۱- معاینه زنان بارداری که دارای نفس های کوتاه هستند

این بیماران بخاطر وجود بچه در شکم خود، معمولا دوست ندارند که از اشعه ایکس و یا سی تی اسکن برای آن ها استفاده شود. برای شنیدن صدای قلب جنین در خانم های باردار می‌توان از گوشی پزشکی مخصوص نوزاد و جنین استفاده کرد.

۲- بررسی ضربان قلب

بسیاری از بیماران قلبی دارای ضربان تند هستند و پزشکان نیز داروهایی تجویز می‌کنند که ضربان به حد نرمال برگردد. اما تشخیص این مطلب که یک شخص دچار این مشکل است، با قرار دادن دو انگشت بر روی مچ دست امکان پذیر نیست و چه بسا که گمراه کننده باشد چرا که گاهی پالس آنقدر ضعیف است که با دست احساس نمی‌شود. در صورتی که بدیهی است که شنیدن صدای قلب با استتوسکوپ بسیار واضح‌ تر و کم خطاتر است.

۳- اندازه گیری فشار خون

درست است که امروزه دستگاه های الکترونیکی و دیجیتالی بسیاری آمده‌اند که با کیفیت بالایی فشار خون را اندازه می‌گیرند و مقدار دقیق آن را اعلام می‌کنند. اما این دستگاه‌ها همواره در معرض افتادن، شکستن و یا دچار اختلال در سیستم نرم افزاریشان هستند و حتی گاهی نیاز به کالیبره شدن مجدد دارند در حقیقت اینگونه دستگاه ها در اثر ضربه ای (ناشی از افتادن) که به آنها وارد میشود باعث میشود مقدار واقعی را نشان ندهند. اغلب مواردی هم که دقت قابل قبول دارند قیمت های بالایی هم دارند. گوشی های طبی (استتوسکوپ) بخاطر شکل و پلاستیکی بودن بیشتر بخش های آن، کمتر با این مشکل روبرو می‌شود و نسخه پشتیبانی خوبی برای دستگاه‌ هایی از این جنس است.

۴- تشخیص مشکلات قلبی

برای اکثر شماها این فرصت پیش آمده است که برای یکبار در عمر خود صدای قلب خود یا اطرافیان تان را شنیده باشید. اگر با گوشی پزشکی این کار را انجام دهید، متوجه می‌شوید که صدای قلب افراد از یک الگوی مشابهی پیروی می‌کند، صدای طبیعی قلب شامل یک صدای اول به شکل (لوب) و یک صدای دوم مشابه (دوب) است که در بین آن سکوت کامل برقرار می شود. این صداها بر اثر باز و بسته شدن دریچه‌های قلب بوجود می‌آیند و وقتی در کنار هم قرار بگیرند همان صدای معروف «لوب دوب» ضربان قلب شنیده می‌‌شود.

۵- تشخیص زنده بودن یا مرگ بیمار

مرگ آنقدرها هم ساده،نیست. گاهی واقعا تشخیص این موضوع که بیمار از دنیا رفته است یا هنوز زنده است، کار دشواری می‌شود. در این زمان گوشی پزشکی کمک شایانی به ما می‌کند. شما می‌توانید به سادگی استتوسکوپ را روی سینه بیمار بگذارید و متوجه شوید که قلب او همچنان در حال فعالیت است و ضربان دارد یا آنکه بالعکس کاملا ساکت است و فرد جان خود را از دست داده است.

۶- کمک به فهم بهبودی در عمل جراحی

پزشکان برای انجام عمل جراحی از بی حسی هایی استفاده می‌کنند که گاها باعث کند شدن حرکت روده می‌شود. پزشکان می‌توانند با استفاده از یک استتوسکوپ و گوش دادن به شکم بیمار، وضعیت بهبودی و شروع کار اعضاء را تشخیص دهند. شنیدن صدا دراین مواقع به معنی بهبودی بیمار است

قیمت و خرید گوشی پزشکی و تجهیزات بیمارستانی و لوازم پزشکی:

تب سنج لیزری در فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی،تجهیزات درمانگاهی و تجهیزات بیمارستانی آرین طب  نمایندگی رسمی فروش تجهیزات طبی در کرج میباشد، موجود است . جهت استعلام قیمت و خرید تب سنج لیزری با فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی آرین طب  تماس بگیرید.

تلفن ها : ۰۲۶۳۲۲۶۴۸۲۴ ۰۲۶۳۲۲۶۴۸۲۶ ۰۲۶۳۲۲۶۴۸۲۹
همراه: ۰۹۰۵۸۰۲۴۷۴۶

واتساپ: ۰۹۰۵۸۰۲۴۷۴۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code